vangennip.reismee.nl

Melbourne

Donderdag 21 mei – Melbourne

Vandaag staat het verder verkennen van Melbourne op het programma. Voor we echt aan de dag beginnen maken we eerst een ontbijtje, en roosteren we eens een boterhammetje. Terwijl we aan het genieten zijn van ons eerste boterhammetje en mijn tweede boterhammetje net in de toaster zit, worden we opgeschrikt door het brandalarm! Waarschijnlijk een combinatie van een kruimel die zwart is geworden, en een rookmelder die iets te scherp afgesteld staat. Dus, broodrooster meteen uit, ramen open, en proberen de rookmelder duidelijk te maken dat het vals alarm is (knopje drukken, maar of dat ook werkt?). Na enige tijd houdt het alarm wel op, maar zijn we wel al enige minuten flink geïrriteerd met die ellende bezig. Overigens niemand van het hotel gezien om te kijken wat er aan de hand is. Hier geen geroosterd brood meer in ieder geval!
Na het ontbijt gaan we een nat Melbourne in; het heeft geregend, maar het is nu gelukkig droog. Als eerste lopen we naar Queen Victoria Market, kijken hier rond en kopen wat souvenirs.

Na de markt gaan we naar Docklands, het havengebied van Melbourne, dit doen we met de historische tram. Deze keer lukt het ons wel om de juiste tram te pakken te krijgen en ons doel te bereiken. Echter moeten we wel lang wachten tot de tram er is, en het tempo dat de tram heeft nodigt niet uit om nog een keer gebruik te maken van dit vervoersmiddel; volgende keer wordt het toch weer gewoon lopen.

Na Docklands bekeken te hebben, lopen we via het Southern Cross treinstation en het Outlet shopping center aldaar weer meer richting het centrum.
In het centrum gaan we nog op zoek naar twee oude arcades, “The Block Arcade” en “The Royal Arcade”, oude winkelcentra.

Tijdens de wandeling(en) door het centrum kijken we zo nu en dan nog naar de “street art” die in sommige straatjes aanwezig is. Veelal zijn het grote graffiti-stukken die niet heel bijzonder zijn in vergelijking met wat je ergens anders tegen zou kunnen komen.
Hierna verkennen we nog de omgeving van Federation Square, alvorens een bezoekje te brengen aan Chinatown.

We besluiten ook wat te eten, zodat we daarna even terug kunnen naar het hotel, en dan nog even in de avond op pad kunnen.
Nadat we in het hotel zijn geweest lopen we door Lygonstreet, de Italiaanse wijk van Melbourne. Er zou volgens Facebook-gegevens een foodtruck staan, die we eigenlijk wilden zien, maar die hebben we niet gevonden. Evenals een verkoper van “het beste” Italiaans ijs van Australië, slechte zoekavond dus! Zal wel aan de voorbereiding hebben gelegen. Na weer een fikse wandeling keren we hotelwaarts en ploffen uitgeput op bed.