vangennip.reismee.nl

Lakes Entrance - Yanakie (Wilsons Promontory National Park)

Zondag 17 mei – Lakes Entrance – Yanakie (Wilsons Promontory National Park)

We beginnen vandaag de dag met een korte strandwandeling in Lakes Entrance, er is een wandeling over het gehele strand, die naar echte “Lakes Entrance” loopt, waar de schepen de zee op gaan, maar dat is wel een hele fikse wandeling, en daar gaan kunnen we de dag niet mee beginnen.
Wij houden het dus bij een kort stukje, en dan dezelfde weg weer terug.
Na de wandeling rijden we nog wel even met de auto via een alternatieve route naar een plek waar we zicht hebben op Lakes Entrance.
We vervolgen onze route en komen al snel wat hoger, zodat we nog een aantal mooie uitzichtjes hebben op het gebied wat we net verlaten hebben; ook weer schitterend!

We gaan op zoek naar Eagle Point in Paynesvilles, in de boekjes hebben we een schitterend uitzicht over de “siltjetties” gezien, en dat lokt ons om dat met onze eigen ogen te zien. Als we bij Eagle Point aangekomen zijn, lijkt het erop dat ze de foto in het boekje met vanuit een vliegtuig hebben genomen, dus het uitzicht vanaf Eagle Point is een beetje anders dan verwacht. De omgeving is weer prachtig en de route er naartoe is weer enorm mooi geweest, maar toch...dat toefje…

We rijden door naar Golden Beach waar een gestrand scheepswrak uit 1879 op het strand ligt, de “Trinculo”. Er is echter minder over van het schip dan we verwacht hadden, maar toch wel apart dat zo’n wrak hier zo lang kan liggen, zonder dat het opgeruimd wordt.

Op de route zoeken we ook nog naar een supermarkt om spullen voor het eten te halen voor vanavond en morgenavond, want we verwachten dat er weinig te eten valt in het dorpje van de volgende accommodatie, aangezien het haast in het nationale park Wilsons Promontory zit.
In Yanakie aangekomen blijkt dat we goed gegokt hebben, er zit maar liefst één benzine pomp annex general store, en verder niks. Dus we zijn aangewezen op onze magnetron broodjes die we gescoord hebben. We wisten namelijk ook niet wat de voorzieningen precies waren in de accommodatie, maar een magnetron is meestal wel voorhanden. Gelukkig hebben we deze keer een compleet huisje met alles erop en eraan, inclusief prachtig weids uitzicht (met zeezicht). De magnetron piept onze maaltijd in ieder geval lekker snel warm.
We stippelen ook nog even de belangrijkste punten voor morgen uit om te gaan doen in Wilsons Promontory National Park, vooral veel wandelen en hopelijk veel dieren spotten.
’s Avonds gaan we ook nog een paar keer naar buiten om ons te verwonderen en te genieten van de sterrenhemel. Er is hier zeer weinig lichtvervuiling met zo weinig bewoning, dus er is zo veel te zien in de lucht! PRACHTIG! Ik heb geprobeerd om er een indruk van op de foto vast te leggen, maar da’s eigenlijk onmogelijk natuurlijk…