vangennip.reismee.nl

Jervis Bay - Narooma

Vrijdag 15 mei – Jervis Bay – Narooma

Na een goede, maar wederom korte nachtrust zijn we rond 8:00u al weer op pad. Iets sneller op gang gekomen, omdat we hier niet 4 dagen hebben verbleven en dus de meeste spullen gewoon in de koffer zijn blijven zitten.
We doen een kustroute, dus we ontkomen er niet aan om toch geregeld als we de hoogtepunten uit onze boekjes lezen, een strand te bezoeken. En zolang we er niet uren hoeven te liggen bakken, hebben wij er ook niks tegen, dus vanochtend staat als eerste weer een lekker fris wandelingetje op de agenda, dit keer op Hyams Beach, dat hier bekend staat om zijn witte zand.
Na even uitwaaien springen we weer in de auto naar Jervis bay National Park / Booderee National Park om hier een stukje te wandelen bij Green Patch, waar volgens de boekjes ook kangoeroes gespot kunnen worden. En warempel, we kunnen de kangoeroes op onze spotlijst aankruisen, er ligt een aantal exemplaren te luieren in Green Patch nabij het strand.

We lopen nog even het strand op, en daarna via een Nature trail vanaf Green Patch weer richting het parkeerterrein.

In het nationale park bezoeken we ook nog even Murrays Beach, maar de afgelopen uren hebben we even genoeg strand gezien, dus hier kijken we niet al te lang meer rond.
We rijden hierna naar de Historic Lighthouse in het nationale park, met een kort wandelingetje er naartoe. De oude vuurtoren is slechts nog maar een ruïne, maar vanaf de hoogte zou je goed walvissen en dolfijnen kunnen spotten. Helaas, er viel niets af te kruisen voor ons…niks gespot.
Onze tijd in Jervis Bay National Park zit er op, en we vertrekken richting Murramarang National Park. Hier blijkt echter niet echt een duidelijk “toeristisch plan” te zijn, dus we rijden er een stukje doorheen, en stoppen een keer om te proberen het vast te leggen op de gevoelige plaat.
We vervolgen onze weg, en komen door Batemans Bay, hier zijn we eigenlijk op zoek naar Pelican Point waar een hoop pelikanen te vinden zouden moeten zijn, maar het enige wat we vinden is een restaurant met die naam, en geen pelikanen op die plek. Helaas, ze zullen wel een ander schema hebben, en momenteel ergens anders uithangen. We duiken nog wel heel even het dorpje in om de sfeer te proeven deze bruisende gemeenschap.
Na weer overdonderd te zijn door de kleinschaligheid van alles hier, zijn rijden we door naar Narooma. Helaas lukt het weer niet om hier voor het donker aan te komen, weer overvalt de dalende zon ons, alhoewel het met de wegen/route beter is gesteld is dan gisteren; meer “snelweg”, dus het schiet voor het gevoel beter op.
Aangezien we nog steeds niet precies door hebben hoe het hier nou precies werkt met openingstijden van restaurants en wanneer er ergens te eten valt, besluiten we om voor het inchecken eerst te gaan eten voordat we geen eten meer kunnen vinden vanavond. Het wordt een restaurantje aan de waterkant, met meer personeel dan klanten!

Na het eten zoeken we ons hotel op, en checken we in. De avond vullen we met de gebruikelijke activiteiten. Morgen de route van Narooma naar Lakes Entrance, zo’n 290km exclusief vertakkingen naar “attracties”.