Trincomalee (Nilaveli)

Vandaag besluiten we eens wat langer uit te slapen, we hebben immers toch geen vaste plannen op het programma staan, dus dat is ook weleens lekker na alle indrukken van afgelopen dagen. De spierpijn begint zich ook al in diverse delen van het lichaam te manifesteren, kuiten van trapjes, kont van het bootje en daarnaast allerlei andere ongebruikte kantoorspieren...

Als we gaan ontbijten zien we dat er vandaag ineens wel een buffet is, we hadden gisterenmiddag ook al gemerkt dat er meer gasten aan het binnendruppelen waren. Bij onze aankomst leek het wel of wij de enigen waren, in ieder geval waren er niet genoeg gasten om een geheel buffet te bereiden.
Na het ontbijt gaan we een strandwandeling maken, vandaag gaan we rechtsaf op het strand, die kant maar eens verkennen. Echt veel nieuws ontdekken we niet. We komen weer de gisteren beschreven vissers tegen, en we blijven gefascineerd een aantal keren kijken, verder eindigt eigenlijk al snel het hotelgebied en gaat het over in "normale" kust. Na een uurtje wandelen besluiten we om weer terug te lopen. Gutsend van het zweet ploffen we bij het hotel op het terras neer om een koud colaatje te drinken; wat smaakt dat dan goed!
Om nog verder af te koelen gaan we nog eens zwemmen. We zien tijdens het cola drinken dat de zee rustig is, dus hebben ook zin om de zee eens in te duiken, maar op het moment dat wij klaar zijn om te gaan zwemmen, dwz zwemkleding en zonnebrandritueel, lijkt het compleet omgeslagen, en zijn de golven ineens weer flink hoog. We beginnen in het zwembad, maar zien iemand het er op wagen in de zee, en wij denken dit ook maar even te proberen. Langer dan 5 minuten houden we het daar niet vol, veel te vaak zout water happen! Snel weer terug naar het zwembad dus! Daar dobberen we weer een hele tijd rond.
We eten op tijd, we hebben een mooi tafeltje aan het strand, alleen jammer dat het vanavond zo waait...
Verder sukkelt de avond voorbij met plannetjes voor de volgende dag, en koffertetris. De wekker wordt gezet op 5:45u!