vangennip.reismee.nl

Dusseldorf - Dubai

Vandaag vroeg uit de veren,want de dag is aangebroken dat onze reis naar Sri Lanka gaat beginnen! 's Ochtends nog de laatste dingen checken; is alles ingepakt, gaat alles mee, hebben we alle info bij de hand?
Rond 8:45u op pad naar vliegveld Dusseldorf; het eerste stuk is bekend, stukje richting Eindhoven, met de eveneens zo bekende file. Heerlijk zo'n stukje herkenning in de ochtend, je zou eens uit je routine vallen...
Na Eindhoven kunnen we lekker doorrijden, alhoewel onze navigatie er wel een aparte keuze op nahoudt, dwars door Roermond?!
Onderweg horen we op de radio allerlei enge verhalen over stakingen van grondpersoneel op Duitse luchthavens en o.a. 600 geannuleerde Lufthansa vluchten. Het zal toch niet waar zijn?!
Aangekomen op de luchthaven ziet het er allemaal niet dreigend uit, en lijkt het allemaal de normale gang van zaken te zijn. Dus na het inchecken van onze bagage, een rondje door de taxfree shops en het boarden, vertrekt onze vlucht netjes op tijd om 14:35u.
We vliegen met Emirates, die bekend staat als een van de beste luchtvaartmaatschappijen ter wereld. En inderdaad, we mogen niet klagen, alles is netjes geregeld! Zelfs de maaltijd aan boord is goed te doen, alhoewel ie voor ons ritme nog wat vroeg is...16:00u. Zonder iemand te willen beledigen schrok ik de eerste keer toch toen ik luid over de intercom de piloot hoorde praten in het Arabisch! Maar het moet gezegd hij heeft ons netjes en op tijd op de luchthaven van Dubai afgezet na een vlucht van zo'n 6,5 uur en 5200 km.
Aangezien de landing gepland stond voor 23:59u lokale tijd, was dit dag 1...en dus sluit ik hiermee dan ook reisblog 1, en hoop iedereen te laten hunkeren naar nr 2.....