vangennip.reismee.nl

Victoria (0km)

Gisterenavond hebben we het er nog eens over gehad dat het toch zonde is dat ons Whale Watching avontuur zo'n deceptie is geworden. Vanuit Victoria worden er ook allerlei tochten georganiseerd, en we zijn gisterenavond al flink aan het denken geweest of het ons de moeite waard zou zijn om EN nog eens ons geld uit te geven, EN een barre tocht te ondergaan voor een Whale Watching..., en met welke garantie? We zijn dus nog op internet aan het zoeken geweest en hebben de lokale aanbieder bekeken die ook vanuit ons hotel opereert, en zien hier goede verhalen over. Zij hebben afgelopen week volgens hun verhalen ook steeds orca's kunnen zien. We willen het er dus eigenlijk nog weleens op wagen... Deze ochtend gaan we dus als eerste naar de balie van het hotel om informatie te krijgen over hoe de zee hier is, en wanneer er tochten zijn, welke boten ze gebruiken, en dat soort dingen, want we zijn ervaren 'opvarenden' nu, en willen nu wat zekerheden inbouwen.
Het lijkt erop dat de zee op het moment wat rustiger is, en dat ze om de orca's te zien niet de open zee (Grote Oceaan) op hoeven, maar meer tussen de eilandjes in kunnen blijven (dat is wat ze vertellen in ieder geval). Helaas is er voor vandaag geen gunstige tijd meer beschikbaar, tja, 13:00u, maar dat is voor ons wat onhandig, aangezien we toch Victoria ook willen zien. Na wat rondbellen door de 'concierge', komt hij met de optie van 9:00u morgenvroeg. We besluiten uiteindelijk om dat maar te doen!
We zijn nu zo dicht in de buurt van deze beesten, en we willen het toch echt meemaken! Dan toch maar weer even een boottochtje; erger dan vorige keer kan het niet zijn (zei hij vol vertrouwen...) Morgen meer hierover hopelijk!
Na het regelen van deze toch wel moeilijke beslissing zijn we Victoria ingegaan. Alles te voet, want de afstanden van de bezienswaardigheden zijn op zich goed te lopen. Vanuit het hotel is het ongeveer 10 a 15 minuten lopen naar 'downtown'. Als eerste komen we langs de Parliament Buildings, oftewel het parlementsgebouw van British Columbia . Hier hebben we de self guided tour gedaan, oftewel zelf met een boekje rondgelopen, en gekeken of we wat mooie dingen zagen, en af en toe wat geschiedenis erbij gelezen.

Daarna zijn we naar het Chinatown van Victoria gegaan; op de een of andere manier komen wij nogal snel terecht in Chinatown in een grotere stad, misschien toch eens naar Azië op vakantie?

Hier hebben we wat rondgelopen, en onder andere de Fan Tan Alley bekeken, de smalste straat van Canada; op het smalste stuk 0.9m.
Na wat rondlopen door de straten in de buurt van Chinatown kwamen we toevallig al uit bij Market Square wat ook al op het lijstje stond, dus daar meteen gekeken. Een soort oud marktpleintje omringd door winkeltjes en restaurantjes.

Om verder de hele route te beschrijven is niet direct van toegevoegde waarde lijkt me, maar we hebben de volgende gebouwen/punten bekeken (in random order): Empress Hotel, Beacon Hill Park, Thunderbird Park, Bastion Square, Helmcken House, Bay Centre.

Foto hieronder: Thunderbird Park

Foto hieronder: Helmcken House:

Foto hieronder: Netherlands Centennial Carillon

Ik heb net de route uit m'n GPS-logger gedownload. M'n GPS-logger is een apparaatje dat ik altijd bij me heb op vakantie, zodat ik weet waar m'n foto's precies genomen zijn. Uit de route informatie blijkt dat we meer dan 15 kilometer te voet hebben afgelegd vandaag! En dat is nog zonder dat we vanavond nog naar 'downtown' zijn gelopen (en terug) om te eten.
Morgen zou eigenlijk een rustige dag worden, maar nu we toch nog 'even' een Whale Watching hebben ingepland, kunnen we die rust wel weer vergeten. Morgen moeten we ons om 8:30u melden voor de tocht die om 9:00u begint, dan moeten de spullen dus al ingepakt zijn voor vertrek naar het volgende hotel, en dan 3 uur op een boot (hopen dat het een beetje kalm is). Daarna 's middags nog eens meer dan 1,5 uur op de boot van Vancouver Island naar Vancouver. Dus....veel boten morgen! Hopen dat het resultaat er ook mag zijn deze keer!

Christel de Kok

Hoi Sjors en Nora,

Wij hopen dat het opnieuw Whale Watchen jullie brengt wat jullie hopen (ook omdat wij die foto's natuurlijk niet willen missen). Alvast veel plezier en een rustige zee toegewenst (dit vooral aan Nora).

Christel, Theo, Jasper en Mira