vangennip.reismee.nl

Tofino II (0km)

En het is eindelijk zo ver: de vermoeidheid slaat genadeloos toe. Gisterenavond was Nora even op bed gaan liggen terwijl ik bezig was met de reisblog. Onder het mom van 'ik ga even onder de dekens liggen, maar ik ga echt nog niet slapen hoor!'. En binnen de kortste keren zag ik Nora toch al in een vrij diepe slaap. Daarna ook niet echt meer goed wakker te krijgen.
Vanmorgen maar wat langer blijven liggen om iets van de vermoeidheid kwijt te raken; het is tenslotte zondag, dan zijn we sowieso gewend om uit te slapen!
Vandaag dus om 10:30u pas op pad gegaan, gewoon schandalig eigenlijk, maar goed, zoals gezegd het was noodzakelijk. Vandaag staat nog een dagje 'rest' van Pacific Rim NP op het programma. Als eerste Radar Hill, een viewpoint waar tijdens de koude oorlog een radar installatie gestaan heeft. Helaas niet veel te zien vanaf het viewpoint, veel bomen, en beetje mistig. Ook de regen helpt deze ochtend niet mee om het zicht wat te verfraaien.
We proberen maar iets toepasselijkers als tweede stop, Schooner Trail, een 1km wandeling door een REGENwoud. Het pad bestaat voornamelijk uit trapjes en planken, het is al-met-al een zeer boeiende, mooie omgeving om in te lopen. Die ene kilometer doen we iets langer over dan over een normale kilometer, voornamelijk door het voorzichtig lopen op de planken, rondkijken en foto's/video's maken.

Het pad komt uit eindelijk uit op het strand, dus een korte strandwandeling wordt er natuurlijk ook weer aan vast geplakt. Gelukkig is het inmiddels droog geworden. Dat merken we eigenlijk pas op het strand, want in het woud druppelt het nog steeds vanaf de bomen. Na de strandwandeling weer dezelfde route terug, maar dat is geen straf, want mooi blijft het!
Hierna nog maar een trail proberen, deze keer de Rainforest Trail, dit keer een 1km rondje. Ook deze hebben we met succes volbracht. Wederom prachtige omgeving, veel gelijkenissen met de vorige omgeving, dat wel.

Iets verderop ligt nog een trail, en uit de omschrijving lijken we op te kunnen maken dat deze wat anders is dan die we tot nu toe gedaan hebben. Dus op naar de Bog Trail; een rondje van maar liefst 0,8km. En inderdaad is de omgeving een stuk anders, we lezen in de omschrijving dat dit komt omdat dit stuk zo'n 300cm water per jaar krijgt, en daardoor de bomen maar een paar meter hoog groeien. De grond ziet er ook zeer drassig uit, we lopen ook niet op de grond zelf, er is hier ook weer een planken-pad neergezet; ze houden de timmermannen hier in ieder geval wel aan het werk, en zo krijgen ze het hout wat ze hebben wel op ook! Wederom een mooie omgeving in ieder geval.

Na de Bog Trail hebben we Pacific Rim NP wel zo'n beetje gezien (vinden we), en besluiten we om even door te rijden naar Ucluelet, een plaatsje zo'n 42 kilometer van Tofino; dat schat ik zo, want vanmorgen was er een marathon met start in Tofino en finish in Ucluelet.
Om ons niet te vervelen in Ucluelet, hebben ze daar wat trails uitgezet. Wij kiezen voor de Wild Pacific Trail, een rondje van 2,6km langs de kustlijn, met panoramische uitzichtpunten en een vuurtorentje op de route. Veel steile paden en inmiddels was de temperatuur al wat gestegen, terwijl wij wel op fris weer hadden gerekend, en dus een trui aan hadden en een windjack. Pittige wandeling voor ons dus. Mijn jack ligt nu nog op de hotelkamer uit te stomen.

Na het volbrengen van deze wandeling zijn we nog heel even naar het haventje van Ucluelet gereden om daar even te kijken, maar dat was niet echt spannend. We zijn daarna weer teruggereden naar het hotel.
Vanavond hebben we even gegeten hier in de pub bij het hotel, we hadden geen zin om weer op zoek te gaan naar een restaurant, dus dachten lekker makkelijk hier om de hoek. Viel wat tegen, maar ja, de magen zijn in ieder geval weer gevuld. Op het kleine stukje terug naar de kamer kwamen we nog 'semi'-wildlife tegen, namelijk een wasbeer, die uit het vuilnis van het restaurant aan het eten was.

Net al weer de plannen voor morgen in elkaar gezet; op weg naar Victoria! Onderweg weer vanalles te zien, nog even ergens energie zien te vinden, we moeten nog even doorg...aa...n..........