vangennip.reismee.nl

Campbell River - Tofino (270km)

De route van vandaag loopt eerst een stuk Zuid-Oostelijk langs de Nood-kust van Vancouver Island, en op een gegeven moment gaan we als het ware naar het Zuiden van het eiland, naar de kant van de Grote Oceaan.
We beginnen de dag met het bekijken van Campbell River, waar we overnacht hebben. Gisteren zijn we daar weer eens niet aan toe gekomen. We nemen een kijkje bij de haven, en wandelen wat in de omgeving van de pier.

Na een minuutje of 45 hebben we dit ook wel weer gezien en besluiten aan onze route te beginnen.
Op de route liggen zoals gebruikelijk de nodige stops. De eerste van vandaag is Miracle Beach, het tweede deel van de naam laat weinig ruimte voor verrassingen, een strand dus. Even lekker gelopen op het strand, een stukje aangenamer dan het strand van gisteren: betere temperatuur, en nagenoeg geen wind. Heerlijk!

De volgende stop op de route is Cumberland, een klein dorpje waar we even rondwandelen in de straatjes, er staan wat oude gebouwtjes, en er zijn wat winkeltjes die er wel grappig uitzien, maar waar totaal niets van onze gading bijzit om te shoppen.

Hierna rijden we weer verder naar Qualicum Beach, wederom een strand; we hebben de smaak te pakken. Eerst even op een picnic-bankje onze lunch genuttigd....brrrr....dat was nog aardig koud! Hier wel een stevig (en koud) windje, en een bankje uit de zon gekozen ivm...tja... de zon...en verbranden enzo... Na het lunchen, nog maar eens een strandwandelingetje gedaan, en o.a. wat krabbetjes gespot; is tenslotte ook wildlife, nietwaar?!

De stops hadden we vandaag wat op ons gemak gedaan, en we hebben niet echt op de tijd gelet, dus we begonnen al aardig in de middag te geraken, als we bekeken welke afstand we nog moesten afleggen. Het eerste gedeelte was voornamelijk snelweg geweest, maar we hadden het vermoeden dat er nog veel niet-snelweg en slingerweg aan zou komen in de het laatste gedeelte, en daar gaat natuurlijk wat meer tijd in zitten.
Dus het laatste stuk maar wat meer geconcentreerd op het reizen dan op het bezichtigen. Het is ook de route die we over een paar dagen weer terug moeten nemen om naar de volgende bestemming te komen, dus dan kunnen we de stops alsnog inplannen. Het tweede deel van de reis was inderdaad ook een stuk meer bergachtig en kronkelig.
Uiteindelijk het hotel toch veilig en redelijk op tijd bereikt. Na het inchecken en beetje uitpakken van de spullen, want we zitten hier maar liefst drie dagen, zijn we even wezen eten. Het kan misschien aan ons liggen, maar toch vinden wij het iedere dag weer moeilijk om een leuk restaurant te vinden om te gaan eten: of er is bijna geen restaurant te vinden in het dorpje, of het is bijna allemaal gesloten, of....noem maar op, het is altijd moeilijk...toch missen we het zelf koken stiekem wel een beetje; lekker makkelijk!

Vandaag zijn we 5 jaar getrouwd, om dit toch een beetje te vieren, hebben we vanmiddag in de supermarkt maar iets lekkers gehaald; uit eten is niet zo speciaal op het moment; doen we iedere dag, en zo hebben we toch een klein feestje samen! Iedereen bedankt voor de felicitaties!