vangennip.reismee.nl

Revelstoke - Banff (290km)

Voordat ik begin met ons echte verhaal nog even een kleine correctie op het verhaaltje van gisteren....helaas hebben we vandaag geen uur EXTRA, maar een uur MINDER gehad!!! Het blijft toch moeilijk dat op en neer draaien van die klok!

Vandaag weer lekker op tijd opgestaan, want er wachtte ons een dag vol Nationale Parken. Aangezien we zo vroeg op waren, alles op tijd klaar hadden, en het eerste park waar we de Park Season Passes moesten gaan kopen pas om 9:00u open zou gaan, was dit het uitgelezen moment om even te Skypen met het thuisfront. Eerst even met de Van Gennips geskypt, en daarna nog even met de Walets, dat werkte allemaal prima, en heel fijn om zo even contact te hebben, geinig!
We zorgden dat we rond 9:00u bij het eerste park waren, Revelstoke NP. We kregen hier te horen dat alleen de eerste 8km van het 26km lange pad begaanbaar was, en de rest nog met sneeuw bedekt was. We hebben dus dit stuk route gereden, en wat uitzichtpunten bekeken. Daarna zijn we verder gereden naar de andere kant van het park voor de Skunk Cabbage Boardwalk en Giant Cedar Trail, beide zijn korte wandelingetjes in het gebied. Bij de Skunk Cabbage Boardwalk nog wat wildlife gespot, niet groot, integendeel: een kolibri. Wist niet dat die zó klein waren zeg!

De parken liggen in principe allemaal langs dezelfde snelweg, of beter gezegd, de snelweg loopt door al de parken, dus de route is op zich makkelijk, alhoewel je natuurlijk wel op moet letten wanneer er een afslag komt waar je iets kunt gaan bezichtigen (kan af en toe wat duidelijker). We hadden vooraf al een kleine schifting gemaakt in welke punten wel en welke niet in aanmerking kwamen voor een stop.
Het tweede NP waar we doorheen kwamen, was Glacier NP, hier werd de keuze een stuk makkelijker, want in het info centre wisten ze ons te vertellen dat alles nog was afgesloten ivm sneeuw, dus hier hebben we geen zijwegen in kunnen gaan, maar alleen vanaf de snelweg de landschappen kunnen bekijken.

Na Glacier NP, kwamen we door Yoho NP, hier zijn we eerst naar Emerald Lake geweest, een heel mooi meer, hier hebben we een stukje omheen gewandeld.

Daarna zijn we nog bij de Natural Bridge wezen kijken, dit is een door de natuur uitgeslepen 'brug'.

Hierna zijn we doorgereden naar Banff NP, en wel naar Lake Louise, een meer dat een stukje hoger ligt en dat eigenlijk pas net weer toegankelijk was (het vlakbij gelegen Moraine Lake was nog niet toegankelijk), het was al wel een beetje open, maar er lag nog wel ijs/sneeuw, dus heel mooi om te zien, en ook wel weer een tikkie kouder, maar onder de 12C is het volgens mij nog niet geweest tijdens onze uitstapjes. Sterker nog voor vandaag zat het steeds boven de 20C! Fijn met al die truien en vesten in onze koffer, hahaha!

Na Lake Louise moesten we nog zo'n 60km rijden om naar het stadje Banff te rijden waar ons hotel zat. Tegen 20:00u (lokale tijd) waren we bij het hotel. Ingecheckt, even iets wezen eten in een restaurantje in de straat, en nu dus even een verhaaltje getypt. Misschien een wat minder uitgebreid verhaal vandaag, maar het was nogal een vermoeiende dag.....maar volgens mij hebben we er wel alles uitgehaald wat er in zat, dus dat geeft toch een tevreden gevoel.

Jeroen

Hmm, blijft vreemd om 1,5 mtr sneeuw te zien terwijl hier de mussen van het dak vallen. De foto's zijn zeer indrukwekkend, kan me geen voorstelling maken hoe het 'realtime' moet zijn. Dit is wel andere koek dan Amerika. Geniet er nog maar flink van, en wat die truien betreft.... die kun je ook bij de indianen achterlaten, hebben ze voor beide seizoenen wat van je gekregen ;O)

Jan

Geweldig , al die mooie landschappen waar je oneindig doorheen kan rijden.Af en toe een DIGI-momentje want Kodak kan echt niet meer.Dit zijn de beelden die we normaal alleen zien in ultimate survival series op discovery channel en nu zitten onze eigen Sjors en Nora daar, het moet nioet gekker worden.En als ik dit allemaal zie, waarom is er eigenlijk nooit de strip "KUIFJE IN CANADA" geweest.Genoeg zaken om een top verhaal mee te maken.Jansen en Jansens vast in de sneeuw terwijl Haddock duizend bommen vloekt en Kuifje op slinkse wijze een beer uitschakelt.......

Sjors en Nora, gaat wederom op avontuur en wij volgen jullie op de voet.

Groetjes van Jan ( b.t.w. ik moet me hier toch een partij hard werken......O ja...en hoe is het met de Nederlandse vlaggen ???)