vangennip.reismee.nl

Sun Peaks - Revelstoke (via Kamloops, 273 km)

Weer een dagje kilometers vreten. Helaas er weer eens achter gekomen dat je dingen nog zo goed denkt te kunnen plannen, maar het toch niet allemaal precies loopt zoals verwacht. Het erge is eigenlijk dat we niet eens weten aan te wijzen waar het precies is fout gegaan. Misschien dat er een lichtje gaat branden als ik de gebeurtenissen hier in onze reisblog noteer.
Ons plan was om zo snel mogelijk richting Revelstoke te rijden, om zo vandaag al een gedeelte van het nationale park alhier te gaan bekijken.
We waren op tijd opgestaan, en hebben een klein rondje in Sun Peaks gelopen om wat foto's te maken en te filmen. Sun Peaks was wederom een wintersport plaatsje, maar dus ECHT uitgestorven, nu gebeurt het vaak dat ik probeer om op mijn foto's zo min mogelijk mensen te krijgen, maar in Sun Peaks was het niet eens nodig om hier moeite voor te doen!

We hadden het daar dus snel gezien, en konden snel op pad! Volgens de planning van de touroperator was het het best om de route via Kamloops te volgen, mijn TomTom gaf een andere route aan tijdens het rijden. We waren op de heenweg ook door Kamloops heen gekomen, en hadden daar een supermarkt gezien, dus we wilden daar in ieder geval wel langs rijden, dus we hebben de TomTom genegeerd. Volgens de touroperator kon je het stadje nog bekijken, maar wij hadden dit uit ons programma gegooid; supermarkt zien was genoeg. Dus zo gezegd zo gedaan, een drive-by-shopping in Kamloops, en weer verder richting Revelstoke; slechts één keer gestopt om snel wat te eten/drinken van onze aankopen uit de supermarkt, en verder doorcruisen, dus niks geks gedaan. Dit betekent ZELFS geen foto's van de route!
Om 14:45u kwamen we aan bij ons hotel in Revelstoke, wederom een wintersport plaatsje (tenminste het deel waar wij nu zitten). En aangezien het seizoen nu dus afgelopen is...niks te doen! Alles is hier in dit deel van het dorp dicht. Zelfs excuses van de hotelmedewerkers dat hun eigen restaurant niet open is. We hebben wel een upgrade gehad van onze kamer, we hadden eerst een "studio", en nu hebben we een "One bedroom suite". We hebben werkelijk waar nog nooit eerder zo'n hotelkamer gezien; MTV Cribs is er niks bij! Keuken met alles erop en eraan, zitkamer, extra zitkamer, badkamer met douche en toilet, slaapkamer met nog een badkamer met douche, bad en toilet, waskamer met wasmachine en droger, en een groot balkon. We hebben welgeteld 3 tv's op onze kamer! (en nog niks gekeken).

Afijn we zijn hier dus om 14:45 aangekomen, ingecheckt, en snel spullen naar de kamer gebracht, en toen we onze monden van verbazing weer dicht hadden gekregen zijn we nog eens in de boekjes gaan kijken om te kijken waar we moesten zijn om naar Revelstoke National Park te gaan. Toen lazen we daar dat dit maar tot 16:30u geopend is. We hebben toen besloten om er wel heen te rijden, en hier alvast de Season Pass te kopen voor de rest van de vakantie zodat we alle National Parks kunnen bezoeken, en als het enigszins nog kon, een eerste glimp van het park op kunnen pikken. Echter toen we bij de "ingang" van het park aankwamen, bleek hier geen Information Centre te zijn, maar dit bleek nog na 26km gravelweg te liggen. Als we dat nog af zouden rijden, dan zouden we het nooit meer op tijd halen. Dus....vandaag geen Revelstoke National Park, wel een tegenslagje.
Om ons niet nog een keer te laten verrassen zijn we toen naar het Tourist Information Centre in het centrum gegaan, om daar meer info in te winnen. We kregen hier te horen dat de eerste 8 km van het 26 km lange pad sinds deze week weer begaanbaar is, en dat de rest nog met sneeuw bedekt is, dus dat het Information Centre sowieso niet open is op het moment. We hebben ook uitleg gekregen hoe we de andere nationale parken het beste kunnen bezoeken en waar we informatie kunnen inwinnen welke routes al open zijn en welke nog dicht i.v.m. sneeuw.
We kregen ook nog een tip hoe we de tijd in het plaatsje zelf in de middag nog konden "doden"; een wandeling in het dorp. Dit advies hebben we dus maar opgevolgd, want andere activiteiten was het eigenlijk al te laat voor. Het was zeker een mooi stukje om te wandelen en het zonnetje scheen lekker, dus het was zeker geen straf, alhoewel het toch een troostprijsje was voor eerdere plannen.

Na de wandeling zijn we een hapje wezen eten bij Nora's favoriet: de gele M.
Na dit overheerlijke diner zijn we weer teruggegaan naar het hotel en hebben we een duik genomen in het zwembad en hebben even heerlijk gebubbeld in de hottub!
Net heeft Nora met behulp van internet nog van alles uitgezocht voor morgen, want zoals ik gisteren al vermeldde, d'r is heel veel op één dag gepropt, en het is ons dus niet gelukt om daar vandaag iets vanaf te snoepen. Morgen staan op het programma: Revelstoke NP, Glacier NP, Yoho NP, Lake Louise... Het enige voordeel dat we morgen nog hebben, is dat we een tijdsgrens over gaan, dus we hebben een uurtje langer!

tosca en gerrit

Wel plaatsjes om tot rust te komen. Wij waren vandaag wandelen vanuit Volendam en op de terugweg kom je over de Dijk en langs dE HAVEN EN DAAR KON JE OVER DE HOOFDEN LOPEN (HEBBEN WIJ NIET GEDAAN )
OP DIE FOTO VAN NORA LIJKT HET WEL DE KONINGIN OP DE TROON.
hOE IS EIGENLIJK DE BUITENTEMPERATUUR OVERDAG ???
gROETEN VAN tOSCA EN gERRIT