vangennip.reismee.nl

Capilano en meer...

Vandaag de eerste dag dat er echt gereden moet gaan worden, dus wederom vroeg uit de veren, en zorgen dat we op tijd in de auto zitten. De reisduur van hotel naar hotel is iets meer dan 2 uur, maar onderweg zijn er natuurlijk een aantal dingen die we willen gaan bekijken, de route is Vancouver - Whistler.
Net ten Noorden van Vancouver ligt de Capilano Suspension Bridge, een park waar o.a. een hangbrug te trotseren valt, van 137m lang welke op 70m hoogte hangt! Vooral Nora had hier zin in, ikzelf had hier wat meer mijn twijfels over ivm wat hoogtevrees-kwesties. Maar je wilt je toch niet laten kennen natuurlijk, dus eerste stop: Capilano!

En ja hoor: we did it! We hebben de hangbrug getrotseerd! En toen we toch bezig waren met heldendaden hebben we in het park de andere bezienswaardigheden ook volbracht, de Cliffwalk, en de Treetops Adventure. De eerste was een stalen constructie die nog smaller was dan de hangbrug en op grote hoogte langs de rotswanden liep. De tweede was een route die hoog in de boomtoppen van 1000 jaar oude ceders gebouwd was.  Al met al was het zeker de moeite waard, alhoewel het af en toe wel een zweetdruppeltje kostte...en dat was niet eens zozeer van de inspanning.

Doordat we het eigenlijk wel naar ons zin hadden bij Capilano, was de stop daar ook wat langer dan gepland, hierdoor dachten we wat in tijdnood te gaan komen met de rest van de route. Echter bij de zalmkwekerij die we in ons programma gepropt hadden, bleken helaas op dit moment alleen wat hele kleine visjes rond te zwemmen, dus dat was niet zo bijster interessant, en hebben wij dus wat sneller doorheen gerend dan oorspronkelijk de bedoeling was.
Daarna de TomTom aangezet op Whistler en cruisen op de highway 99 van Canada! De route liep vrijwel voornamelijk langs het water, en hoe verder we kwamen hoe meer besneeuwde bergtoppen we zagen; het Canada dat we van de plaatjes kennen!

Onderweg als kleine exit op de highway 99 zat nog de Shannon Falls die we wilden zien. Prima waterval, niks mis mee! Zat een mooi geluidje in, mooi helder water, ik zou tegen die Canadezen willen zeggen: "Niks meer aan doen!"

Dat was de laatste onderbreking voor het eindpunt, Whistler. Bij aankomst snel het hotel opgezocht, koffers uitgeladen, en auto geparkeerd, niet bij het hotel, maar een stukje verderop in het dorpje. We moesten dus een stukje teruglopen naar het hotel...en...en...en...onderweg hebben we de eerste beer gezien! Een zwarte beer, die eigenlijk vlakbij "de bewoonde wereld" rondliep. Hopelijk is dit de eerste van vele (op veilige afstand).

Na een korte pauze op de hotelkamer meteen maar weer op pad om even een kleine impressie van het dorpje te krijgen, en om het avondeten te regelen; ook weer in geslaagd.
Morgenvroeg nog wel even verder in het dorpje rondsnuffelen, want we waren vandaag toch wel aan de late kant hier aangekomen, om het allemaal goed te bekijken.

jan

YES, that's the kind of shit we like to see, beren en ander ongedierte prachtige vergezichten zodat we onszelf in canada kunnen verliezen.Allemachtig prachtig.Ik zou ook tegen jullie willen zeggen...niks meer aan doen.
ksieje

Saskia

Dan zijn jullie nu voorgoed genezen van hoogtevrees en aanverwante klachten...haha. Wel heel stoer hoor! Ik had het jullie waarschijnlijk niet nagedaan. Het uitzicht heeft vast allles goed gemaakt.

Het is daar wel heeeeel erg mooi!!! Prachtige foto's. Ik geniet idd met jullie mee.....

Liefs van Saskia

tosca en gerrit

wat een avontuur weer daar in de sneeuw, wij hoorden nora (volgens mij ) vannacht hier gillen toen zij daar wegzakte
Verder veel plezier in het het verre canada
Groeten van tosca en gerrit

Saskia

Hey Nora,

Wat een "sneeuwverhaal"! Moest meteen aan die film met Renee Zellweger denken; New in Town....Daar hebben we toen onbedaarlijk om moeten lachen....totdat je dan zelf een paar meter wegzakt in de sneeuw. Gelukkig is het goed afgelopen.

Groetjes uit het warme NL

Kitty

Knap hoor om met hoogtevrees die hangbrug over te lopen ( IK zou er niet aan moeten denken !! )
Fantastische foto's en dan ook nog een beer tegenkomen .bbbbbrrrr :-)