vangennip.reismee.nl

De tweede voet staat ook!

Vandaag de tweede dag in Vancouver.
Na een nacht waarin een jetlag mij (Sjors) toch nog wel parten speelde, zijn we toch op tijd weer opgestaan om weer op pad te gaan.
Als eerste zijn we naar Granville Island gegaan, een gedeelte van Vancouver net buiten het centrum, dat zoals de naam doet vermoeden, eigenlijk een eilandje is, en verbonden is door bruggen met de rest van Vancouver. Hier is een grote overdekte (kwam goed uit, want het regende flink in het begin van de ochtend) markt met allerlei kraampjes en stalletjes, en verder zijn er allerlei winkeltjes en ateliers van kunstenaars in het gebied. Kortom een heel kunstzinnig gebied. Hier hebben we dus goed rondgekeken en veel leuke dingen gezien.
Voor we vertrokken voor de volgende stop van vandaag, nog even terug naar de markt, om even wat te eten te halen voor de lunch, Nora een bagel met roomkaas, en ik zag mijn kans schoon om even wat sushi te scoren.
Na Granville Island hadden we een bezoek aan Stanley Park gepland, waar we als eerste even de lunch hebben genuttigd. Stanley Park is een heel groot park waar van alles te zien is, maar wat waarschijnlijk het meest bekend is van de 'Totem Poles' die er te zien zijn. Er staan inderdaad zeer fraaie exemplaren, echter hadden we verwacht dat het er meer zouden zijn aangezien dit hét herkenningspunt is van Stanley Park... Na de Totem Poles zijn we nog door de rest van het park gereden, en af en toe hebben we nog een stukje gewandeld naar een uitzichtpunt.

Omdat we gisteren Chinatown bezocht hadden in het begin van de avond, wilden we toch eens kijken hoe het er uit zag als het wat meer levendig was, en niet 80% van de winkeltjes al gesloten was, dus na Stanley Park weer in de huurauto op weg naar het hotel, en van daaruit weer te voet naar Chinatown. Nu was er inderdaad wat meer te beleven, een hoop winkeltjes met de meest vreemde producten die je bij ons in de meest obscure toko volgens mij nog niet eens ziet liggen, zo kwamen wij bijvoorbeeld o.a. de gedroogde zeekomkommer (???) tegen.
Verder hebben we in Chinatown ook aan de hand van een brochure de wat opmerkelijkere bezienswaardigheden bezocht, waaronder een Chinese tuin, een oude Chinese bel en het smalste gebouw ter wereld. Om dit alles te vinden viel nog niet mee, want de schaalverdeling die de Canadese Chinezen voor de plattegrond gebruikt hadden was nou niet echt al te nauwkeurig te noemen!
Op een gegeven moment hadden we wel weer genoeg Chinese winkeltjes en geïmporteerde specerijen gezien, dus besloten we om toch ook maar eens een kijkje te gaan nemen in Gastown, een andere wijk in Vancouver. En inderdaad, hier zag het er ook weer heel anders uit, dan de andere wijken waar we eerder geweest waren, hoofddoel hier was het vinden van de stoomklok. De stoomklok is een klok die werkt op stoom (duh), en die ieder kwartier een melodietje speelt. Deze klok hadden we snel gevonden, en Nora stond dus mooi op tijd klaar om hem te gaan filmen als het zover zou zijn.......ware het niet dat ie 2 minuten vroeger begon dan we verwachtten, we stonden dus nog te discussiëren over van alles en nog wat toen de eerste tonen al klonken. Omdat die klok ons toen al zo in de steek had gelaten, hebben we ook niet meer een kwartier gewacht om het volgende riedeltje af te wachten.
Omdat we toch wel behoorlijk wat kilometertjes in de benen hadden, en de honger toch wel toe begon te slaan hebben we in Gastown maar even een restaurantje opgezocht. Jammer dat er iets met de ventilatie aan de hand was, want nu zijn alle kleren die we aan hadden voor de hele vakantie afgeschreven in ieder geval! Wat een grill-lucht! Hopen dat onze jassen nog wel doorluchten als we veel buiten zijn, want die zijn ook 'besmet' geraakt. Nou ja, wel lekker gegeten in ieder geval.

Om toch voor de ochtend en de komende dagen wat proviand voor handen te hebben wilden we even langs de supermarkt. Nou hadden we al gemerkt dat het vinden van een normale supermarkt hier (voor ons) nogal een probleem is, maar nu dachten we er één gevonden te hebben op steenworp afstand van ons hotel. Dus wij vol goede moed met de auto er heen (om ‘m maar meteen vol te laden voor de komende dagen), blijkt het een groothandel ofzo te zijn; komen we er dus niet in zonder pasje, ala-Sligro-concept-gezeur-sukkels! Dus wij weer onverrichterzake naar het hotel terug. Vervolgens weer te voet voor veel te veel geld bij de 7Eleven het hoognodige (o.a. Cola Light) gehaald, en morgen maar weer hopen op betere tijden.

En zo komt er al weer een einde aan dag twee, ik wil trouwens wel foto's bij onze verhaaltjes gaan plaatsen, maar zoals bekend mag zijn, ik maak er nogal VEEL, en een selectie maken is (/vind ik) nogal moeilijk, en daarbij ben ik nog niet heel bekend met de weblog-site. Dus, misschien op een wat minder vermoeiende dag verschijnen er wel wat foto's (ook bij eerdere berichten)...
Morgen weer een zware dag voor de boeg...tis wat, vakantie.....maar heb geen medelijden met ons hoor

Wink