Eerste voet op Canadese bodem!

Na een vlucht van ruim 9 uur (en vertrokken met enige vertraging) zijn we aangekomen in Vancouver! De douaneformaliteiten namen enige tijd in beslag en daarna hebben we onze huurauto opgehaald op de luchthaven. Ook dat duurde enige tijd, omdat er wat onduidelijkheid over de reservering was, maar dat is uiteraard opgelost. De auto is een Mitsubishi RVR, redelijk grote auto en achter mooi met geblindeerde ramen waardoor niemand in de achterbak kan kijken.

Daarna konden we ons meteen met de auto in de drukke spits van Vancouver wagen. Onze Tom Tom doet het hier perfect, dus de tocht naar het hotel was geen probleem. Het inchecken in het hotel duurde ook weer enige tijd, aangezien de reisorganisatie in Canada de datum van onze reservering zelf had aangepast. Dit is uiteindelijk wel opgelost, maar tot nu toe lijken al dit soort incheckprocedures bij ons niet zo soepel te gaan! Na onze bagage op de kamer te hebben gezet zijn we lopend het centrum van Vancouver gaan verkennen. We hebben allerlei wijkjes gezien, winkels gekeken en ook de haven gezien. Er zijn hier veel wolkenkrabbers en ook veel vervallen gebouwen. Helaas regende het, maar gelukkig korte buien. Per voet kun je trouwens al best veel van het centrum zien en een goede indruk hiervan krijgen. In Chinatown hebben wij nog even snel iets gegeten, bij een Chinese bakker/restaurant, erg lekker. Daarna zijn we teruggelopen naar ons hotel. Daar aangekomen was het brandalarm keihard aan het loeien en kwamen alle hotelgasten naar beneden, naar de lobby. Het alarm bleef loeien en ondertussen stonden we met veel hotelgasten op de stoep en werd het steeds drukker. Toen er ook nog eens 2 grote brandweertrucks aan kwamen rijden, kregen we het toch wel een beetje benauwd, ook al zagen we geen rook of brand. Uiteindelijk bleek er geen brand te zijn, maar waarschijnlijk was het alarm door de keuken van het grilrestaurant afgegaan. Daarna was alles gelukkig weer veilig en konden we gewoon naar onze hotelkamer gaan. Na dit alles waren wij behoorlijk moe en zijn we rond 21:30 uur (Canadese tijd) gaan slapen, dat is dus 06:30 uur Nederlandse tijd en een behoorlijk vermoeiende, lange dag zo aansluitend aan de vlucht! Het bevalt ons hier tot nu toe echt prima, we gaan het hier echt wel zolang uithouden! Het valt op dat de mensen echt heel aardig, beleefd en behulpzaam zijn en dat het ook echt gemeend is.